Kampania w radio raczej nie jest ulubienicą reklamodawców, jednak pozwala przynieść sporo pozytywnych efektów. Wprawdzie pod samym względem skuteczności zajmuje ona miejsce trzecie, pozostają w tyle za telewizją oraz prasą. Na pewno kampania w radio nie może zostać lekceważona.
O samej skuteczności radiowej reklamy decyduje cały szereg czynników. Jednym z nich jest na pewno liczba radiowych stacji, które są dostępne w poszczególnych krajach. Tam, gdzie jest dużo stacji, jest znacznie większa skuteczność reklam prezentowanych przy pomocy radia.
Stacji radiowych w naszym kraju jest naprawdę sporo. Mamy w czym wybierać. Powinniśmy sprawdzić jakimi odbiorcami są słuchacze radia, między innymi w jakiej są grupie wiekowej. Dzięki temu możemy wybrać taką stację, której słucha nasz target. Dzięki temu kampania w radio przyniesie jeszcze lepsze efekty. Takie informacje znajdziemy w sieci. Podczas spotkania ze specjalistą do spraw reklamy, także takie informacje są nam przekazywane. Nie ma co na szybko podejmować decyzji, ponieważ czasami można źle wybrać i niestety kampania nie przyniesie nam oczekiwanego skutku. Jedynie pozbędziemy się budżetu.
Na pewno bardzo dużą zaletą radiowej reklamy jest to, że przy jej pomocy dotrzeć można do tych konsumentów, którzy dosyć rzadko oglądają telewizję. Radia słuchają osoby, które sporo czasu spędzają w samochodach oraz pracownicy w różnych firmach, barach, czy też sklepach. Jest to jak najbardziej jasne. Fachowcy od wizerunku oraz marketingu zgodnie uważają, że warto kampanie połączyć w kilku miejscach.