W miejscu pracy istnieje duża presja, aby odnieść sukces. Kiedy pracujesz w biurze, a nawet w domu, łatwo jest złapać się na postawie „co zrobiłeś dla mnie ostatnio”. Ta postawa jest szczególnie silna, gdy chodzi o porażkę. W rzeczywistości jednym z największych lęków wielu ludzi jest to, że ich porażki zostaną odkryte.
Kiedy zdarzy się porażka, są pewne kroki, które możesz podjąć, aby poradzić sobie z porażką, a następnie przejść do innych rzeczy. Pierwszym krokiem jest przyjęcie odpowiedzialności za swoją część w tym, co się stało. Nie jest ważne, czy spowodowałeś porażkę, czy nie. Ważne jest, abyś uznał swój udział i wziął za niego odpowiedzialność. Pomocne może być zapisanie tego, co się stało i jaką rolę w tym odegrałeś. Na przykład, jeśli coś w pracy nie wyszło zgodnie z planem, zapisz dokładnie, co się stało. Następnie zastanów się, jaką rolę odegrałeś w tej sytuacji i jak sprawy mogłyby się potoczyć, gdybyś zachował się inaczej.
Jeśli wzięcie odpowiedzialności pomaga, ale nadal czujesz się zdenerwowany z powodu porażki – może dlatego, że coś nie poszło dobrze w projekcie lub prezentacji – może pomóc rozmowa o tym z kimś bliskim, kto może wesprzeć twoje uczucia bez osądzania. Więcej artykułów o motywacji w pracy znajdziesz na stronie https://talkword.pl/ .