Coraz częściej właściciele stron internetowych zlecają usługę pozycjonowania profesjonalistom, ponieważ chcą znaleźć się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Specjaliści ds. SEO znają odpowiednie strategie, które mogą to umożliwić. Jedną z takich strategii jest lokalne pozycjonowanie strony off-site. Ten wpis poświęcony będzie właśnie temu zagadnieniu.
Czym jest pozycjonowanie lokalne off-site?
Pozycjonowanie lokalne off-site to działania mające na celu pojawienie się strony internetowej na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak są one wykonywane poza witryną. Jedną z metod pozycjonowania off-site jest zdobywanie wartościowych backlinków. Im więcej takich linków prowadzi do witryny, tym wyższą pozycję może ona zdobyć w rankingu SERP. Powoduje to wzrost autorytetu witryny, ponieważ kiedy Google zauważa, że wiele użytkowników odwiedza Twoją stronę, uznaje ją za wartościową i wartą uwagi. Pamiętaj, aby linki były generowane w prawidłowy sposób, tj. powinny pochodzić z zaufanych stron internetowych. Jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne, to najważniejsze są linki o charakterze regionalnym, czyli pochodzące z portali informacyjnych lub innych stron związanych z tym samym miastem lub regionem, w którym prowadzisz swoją firmę.
Dobrym pomysłem może okazać się stworzenie profesjonalnych artykułów i publikowanie ich w różnych witrynach informacyjnych w Twoim mieście. Pamiętaj, że aby treść była wartościowa dla użytkownika, powinna zawierać link do strony internetowej, a przede wszystkim odpowiadać na jego zapotrzebowania.
Mając na uwadze pozycjonowanie lokalne firmy i strony, powinieneś przede wszystkim być aktywny na lokalnych grupach i forach, czyli wśród użytkowników, którzy akurat mogą Cię potrzebować. Jednak uważaj na reklamowanie się w nieprofesjonalny sposób, ponieważ może to być odebrane przez Google jako spam. Ważne jest również, aby podać aktualne dane kontaktowe w swoim profilu firmowym Google. Dzięki temu wyszukiwanie lokalne będzie znacznie łatwiejsze dla potencjalnych klientów.
Podsumowanie
Pozycjonowanie lokalne off-site to zestaw czynności wykonywanych poza witryną w celu zwiększenia widoczności serwisu internetowego. Działania te wymagają odpowiedniego doświadczenia, wiedzy oraz staranności.
Pamiętaj, że podstawą działań off-site jest link building, czyli pozyskiwanie linków, najlepiej ze stron, które są prowadzone w podobnej tematyce do Twojej oraz znajdują się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.