Cztery podstawowe rodzaje głośników do samochodu to systemy koncentryczne, komponentowe, soundbary i subwoofery. Każdy z nich ma swoje zalety i wady, dlatego ważne jest, aby wiedzieć, co kupujesz przed podjęciem decyzji.
Głośniki współosiowe oferują największą wygodę ze wszystkich innych typów. W jednym urządzeniu otrzymujesz zarówno głośnik wysokotonowy (głośnik o wysokich tonach), jak i niskotonowy (głośnik basowy). Jest to również typ głośnika, który jest standardem w wielu fabrycznie zainstalowanych systemach dźwiękowych. Ponieważ wykorzystują one mniej komponentów, głośniki współosiowe są zwykle tańsze niż inne opcje. Jeśli jednak chcesz uzyskać lepszą jakość dźwięku niż ta, która jest standardowo montowana w Twoim pojeździe, nie jest to najlepszy sposób, ponieważ głośniki koncentryczne nie pozwalają na oddzielenie dźwięków wysokiej klasy od tych niskiej. Ogólnie rzecz biorąc, koncentryki są wystarczające dla fabrycznych systemów dźwiękowych, ale nie oferują dużej elastyczności przy modernizacji.
Systemy komponentowe są bardzo popularne, ponieważ pozwalają na dostosowanie systemu audio samochodu do swoich gustów i preferencji. Systemy komponentowe rozdzielają wszystkie trzy części spektrum dźwięku – wysokie, średnie i niskie – na poszczególne głośniki. Pozwala to na większą elastyczność w dostosowywaniu dźwięku niż jest to możliwe w przypadku systemów współosiowych, ponieważ każda część może być regulowana oddzielnie. Więcej artykułów na ten temat znajdziesz na stronie https://tuningster.pl/ .